Aktiviti Semasa

Terkini

...2015 agak lambat bergerak. Semua masih dalam perancangan.



Wednesday 24 August 2011

Sinopsis Hero Desa

Cerita tercetus apabila sebuah produksi (Maju Mundur Produksi) ingin mengadakan penggambaran di Kampung Terusan Ulu. Kebetulan pelakon lelaki utama telah menarik diri dan menyebabkan pihak produksi terpaksa mengadakan ujibakat bagi menggantikan pelakon utama tersebut.

Ramli seorang yang lurus dan berpendidikan telah menghadiri ujibakat tersebut dan telah terpilih. Kesibukan penggambaran menyebabkan hubungannya dengan kawan baiknya Ramlah terjejas akibat kehadiran Lia Sandra, seorang pelakon popular yang sama-sama berlakon dalam drama tersebut. Kebetulan Lia Sandra merupakan kawan sekolej Ramli. Konflik berlaku apabila Ramlah terlihat kemesraan antara Ramli dan Lia Sandra, sehingga menyebabkan Ramlah menolak pinangan Ramli.

Selain itu juga, pergolakan tercetus apabila ada segelintir orang kampung diupah oleh Muda supaya membuat huru-hara dan mengganggu penggambaran dijalankan. Ini disebabkan oleh Muda bengang anaknya Jali tidak terpilih sebagai pelakon utama. Setelah pelbagai cabaran dan dugaan yang dihadapi oleh Ramli, akhirnya Ramli berjaya dan hubungannya dengan Ramlah berjaya dipulihkan.


No comments:

Post a Comment